fbpx
Rezultaty Heart Math - Cel Życia
3394
page-template-default,page,page-id-3394,theme-bridge,bridge-core-2.4.2,op-plugin,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-22.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2599,elementor-page elementor-page-3394

Biznesowe rezultaty programów Heart Math - case studies

Globalna korporacja paliwowa

Zarząd firmy stwierdził, że poziom stresu na poziomie kadry zarządzającej i podległych im pracowników stał się na tyle istotną kwestią, że należało podjąć zdecydowane kroki, by znaleźć skuteczne rozwiązanie redukujące jego poziom.

W obszarach biznesowych w Europie, Azji i Afryce postawiono sobie cel: poprawy poziomu jakości procesów mentalnych pracowników, podejmowania decyzji i redukcji psycho-fizycznych rezultatów stresu.

 

Oto wyniki badania zmian, jakie zaszły w pierwszej grupie 500 osób, które przeszły program:

„Podstawy naukowe technik HeartMath były absolutnie przekonujące i dlatego zdecydowaliśmy się na pilotażowe działania w naszej firmie. Zmiany rytmu pracy serca oraz obserwacje tego procesu wywarły wielkie wrażenie I były przekonujące dla zazwyczaj mocno sceptycznych inżynierów.”

 

Chief Medical Officer

Instytucja finansowa - Koherencja serca istotnym wsparciem procesu zarządzania zmianą

Instytucja finansowa wdrożyła program oparty o narzędzia Heart Math dla kadry zarządzającej, menedżerów oddziałów terenowych, pracowników obsługi klienta i sprzedawców. Celem było przygotowanie pracowników do procesu zarządzania zmianą w organizacji i wdrożenia nowej strategii dla sieci oddziałów regionalnych.

 

 

Cel projektu – Zastosowanie narzędzi Heart Math w obszarze biznesowym w zakresie:

  • Planowania biznesowego

  • Prowadzenia spotkań sprzedażowych

  • Efektywności zespołowej

  • Warsztatów zarządzania zmianą

Rezultaty:

  • 6-9 miesięcy po zakończeniu projektu 71% uczestników regularnie korzystało z poznanych narzędzi,

  • 73 % uczestników potwierdziło zmianę swoich zachowań jako rezultatu programu Heart Math,

  • 82 % odczuwało poprawę ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia.

Zauważamy, że ludzie bardziej panują nad sytuacją w trakcie wykonywania swoich obowiązków – nie ulegają łatwo emocjom i nie odczuwają przytłoczenia. Uczestnicy programu Heart Math doświadczyli zmiany perspektywy w zakresie tego, co się wokół nich dzieje i rozwinęli postawy pełne pozytywnego nastawienia i energii oraz pewności siebie.

 

Dyrektor Centrum Zarządzania

Grupa luksusowych hoteli - Programy Heart Math w zakresie przywództwa i synergii zespołu.

Dyrektor generalny sieci luksusowych hoteli podjął decyzję o organizacji weekendowego programu opartego o narzędzia Heart Math dla zespołu kadry zarządzającej w zakresie napięć wewnętrznych i nieporozumień w komunikacji.

Cały zespół uświadomił sobie, że podczas gdy poszczególni członkowie otrzymywali nagrody i pochwały za osiągnięte sukcesy:

  • Wszyscy odczuwali silne napięcia psychiczne i rosnący dyskomfort z powodu syndromu sukcesu,

  • Były bardzo wysokie oczekiwania, by utrzymać najwyższy poziom wyników przez cały rok,

  • Nie mogło być żadnych przestojów, czy okresów sezonowych o niższych obrotach,

  • Tempo pracy i presja ciągle się zwiększały,

  • Wszyscy byli wyczerpani i odczuwali wypalenie, nie mając już zupełnie energii na jakiekolwiek zajęcia i kontakt ze swoimi najbliższymi.

Osiągnięte rezultaty w wyniku programu:

  • Zauważalna zmiana relacji kadry menedżerskiej między sobą,

  • Zmiana relacji wewnątrz kadry menedżerskiej, została bardzo pozytywnie odebrana przez pracowników w zespołach,

  • Nastąpił wzrost produktywności i jakości komunikacji w ramach kadry menedżerskiej i w podległych menedżerom zespołach,

  • Zmianie uległa kultura relacji z klientami.

Komentarz:

 

W związku z tym, że cały zespół kadry menedżerskiej wziął udział wspólnie w programie, to doświadczenie zadziałało na poziom całej organizacji – pracowników i całą kulturę organizacyjną.

Wyniki badań po wdrożeniu programów Heart Math

Na podstawie badań (Personal and Organizational Quality Assessment – POQA) zrealizowanych przez przed i po wdrożeniu programów Heart Math na próbie 10 000 pracowników uzyskano następujące rezultaty:

W czasie 6 do 9 tygodni od zakończenia programu:

  • 50% spadek poziomu psychicznego i fizycznego zmęczenia,

  • 46% spadek odczuwanego niepokoju i lęku,

  • 60% spadek częstotliwości pojawiania się nastrojów depresyjnych,

  • 30% poprawa jakości snu,

W ciągu 6 do 12 miesięcy od zakończenia programu HeartMath zarejestrowano dalsze wzmocnienie pozytywnych rezultatów:

  • 41% spadek odejść z miejsca pracy,

  • 24% wzrost zdolności do skupienia i koncentracji,

  • 25% wzrost zdolności uważnego słuchania,

  • 17% zmniejszenie ilości konfliktów w pracy i domu.

Wyniki badan były tylko udokumentowaniem praktycznej wartości uzyskiwanej przez firmy w postaci znaczącego wzrostu wydajności i efektywności pracy ludzi, poprawy ich stanu zdrowia i wynikającej z tego redukcji kosztów.